Hasta Odaklı Hizmetlerin Sunum Süreçleri
18 Mayıs 2022



Değerli Hasta ve Hasta Yakınlarımız,

Aşağıdaki Bilgilendirme Rehberi ilk başvurunuzdan işlemlerinizin tamamlanmasına kadar sizlere gerekli olabilecek bilgileri vermek ve kolaylık sağlamak amacı ile hazırlanmıştır. Hastanemizde bulunduğunuz süre boyunca önerilerinizi Hasta Hakları Birimi Ve Öneri paylaşım kutuları aracılığı ile iletebilirsiniz. Rehberde sağlığınız adına yaptığımız önerileri dikkate alacağınız için şimdiden teşekkür eder sağlıklı günler dileriz.

Hastanemize başvuran tüm hasta ve hasta yakınlarının, hastanemizden hizmet aldıkları süre içinde sahip oldukları tüm haklarına saygı duyuyor ve onların da sorumluluklarını yerine getirmelerini bekliyoruz.

Hastanemizin Fiziki Tanıtımı

Hastanemiz, toplamda 5 kattan oluşmaktadır.

Bodrum Kat:  Teknik Servis, Sterilizasyon Ünitesi, Depo ve Sığınak, Mescit, Çamaşırhane, Isı Merkezi

Zemin.Kat : Kayıt Kabul, Hasta Hakları, Başhekim Yard. Ve Müdür Yardımcıları, Evde Bakım Birimi, Vezne, Klinikler (7-14 ve 15-24), Röntgen, Mahkum Kliniği (6), Acil/Nöbet Kliniği (2-5), Güvenlik, Ayniyat, Taşınır Kayıt Yetkilileri,

  1. Kat : Klinikler (25-32 , 33-42, 43-52 ve 53-60), Röntgen2
  2. Kat : Başhekimlik, Başhekim Yardımcısı, Müdür, Müdür, Özlük, Yazı İşleri, Gider Tahakkuk, Döner Sermaye, Bilgi İşlem, Faturalandırma, Teknik Şartname Komisyon Başk., Eğitim ve Toplantı Salonu, Enfeksiyon ve Eğitim Birimi, Sivil Savunma Uzmanı, Çocuk Bakım ve Emzirme Odası, Protez Laboratuvarı (Sabit ve Hareketli) birimleri bulunmaktadır.

3.Kat:Yemekhane

 

Randevu ve İletişim

Hastanemizde hasta müracaatları 182 MHRS üzerinden yapılabildiği gibi direkt olarak Hastanemiz Hasta Kayıt Biriminden(Acil Hastalar) de yapılabilmektedir. Günlük klinik hizmeti veren hekim listesi Hasta Kayıt Biriminde mevcut olup; Hekim Seçme hakkını kullanan hastalar(182 MHRS üzerinden randevulu gelen) ilgili hekime diğer hastalar ise acil kliniğine Hasta Kayıt Biriminden yönlendirilir.

ADRES   :İnönü Mahallesi TCDD Ambaryolu No:35 Yeşilyurt/Malatya

TELEFON :  0.422.2210134/35---- 0.422.2210178/87

FAX            :  0.422.2210187

WEB           :http://malatyaadsh.saglik.gov.tr/

WhatsApp Hattı : 0553 710 34 92
   e-mail: malatya.adsm@saglik.gov.tr

 

 

 

Hizmet Saatlerimiz

Günlük Poliklinik muayene hizmeti 08.00—17.00 saatleri arasında verilmekte olup;

Hafta İçinde :17.00—08.00 saatleri arasında

Hafta Sonu : 08.00----17.00 ve 17.00---.08.00.saatleri arasında 24 saat kesintisiz ACİL Poliklinik hizmeti verilmektedir.

Acil Poliklinik hizmetlerimiz her türlü acil sağlık sorununuzda 7 gün 24 saat hizmet vermektedir.

 

 

Danışma, Karşılama ve Yönlendirme Hizmetleri:

Hastanemiz binası ana girişi sol tarafında bir adet Danışma bankosu ve iki görevlisi  danışma ve yönlendirme hizmeti vermektedir. Ayrıca yabancı uyruklu (arap kökenli) hastalarımız için bir adet banko ve tercüman ile hizmet verilmektedir. Muayene olmak için başvuran hastalarımızdan yardıma (bilgi, fiziksel vb.) ihtiyaçları olduğunda danışma ve yönlendirme birimimiz personeli ve gerektiğinde güvenlik personellerin den de destek alarak hastalara yardımcı olmaya çalışmaktadırlar. Danışma birimimizdeki görevliler hasta yoğunluğuna göre arttırılıp azaltılabilmektedir.

Hasta Kayıt Birimi Hizmetleri:

Daha kaliteli hizmet vermeyi hedefleyen Hastanemiz,  Acil Vakalar hariç randevulu çalışma sistemi ile çalışmaktadır. Bu açıdan mağduriyet yaşanmaması için,  hastanemize( semt poliklinikleri dahil) gelmeden önce; Telefon ile, 182 numaralı MHRS’ni(Merkezi Hastane Randevu Sitemi) arayarak, İnternet üzerinden, www.mhrs.gov.tr adresi üzerinden randevu alınarak gelinmektedir. MHRS üzerinden randevu alarak gelen hastalarımızın randevu saatinden yarım saat önce gelerek Hasta Kayıt Biriminden ayrıca kayıt yaptırmaları gerekmektedir. Acil vakalar direkt Hasta Kayıt Biriminden kayıt yaptırabilmekte ve Acil Kliniğimizde muayene olabilmektedirler. Hasta kabulü ve diğer tüm işlemler için T.C. nol’su yazılı resmi kimlik belgesi(nüfus cüzdanı, ehliyet, pasaport, evlilik cüzdanı gibi) kullanılmaktadır.

Kurumumuz da ana girişinde bir adet Hasta Kayıt birimi bulunmakta ve tüm kayıtlar buradan alınmaktadır. Ayrıca iki adet KİOSK Cihazı mevcut olup daha önceden kaydı olan ancak MHRS üzerinden randevu alarak gelen hastalarımız bu sistem üzerinden kendileri de direkt kayıt alabilmektedirler.

Hasta Kayıt Biriminde, tüm hekimlerin listeleri bulunmakta olup, randevu bilgileri ve hastaların yaklaşık bekleme süreleri ile ilgili bilgilendirme( çıkan barkod üzerinde gerekirse de sözlü) yapılmaktadır.

Öncelik grubu( yaşlı, engelli, mhrs) hastaların rahatlıkla kayıt yaptırabilmeleri için ayrı bir kayıt sırası oluşturulmuştur.

Poliklinik Müracaat:

Hastanemize başvuran hastaların poliklinik sürecinde de bekleme sürelerinin azaltılması hedeflenmekte olup bu nedenle randevulu çalışma sistemi uygulanmaktadırMuayene olacağı zaman dilimi randevu saati ile belirlendiği için hastaların bilgisi olmaktadır ancak randevusuna zamanında gelmeyip daha sonra gelen veya zamanında gelse bile içerde devam eden hastalardan dolayı gecikme yaşanacaksa hastalar sözlü olarak klinik yardımcısı tarafında bilgilendirilmektedir.  Hasta kayıt biriminde girişini yaptıran hastalar ilgili kliniklerine gidip içeriye alınmayı beklemektedirler. Muayene sıralarını ise klinik kapıüstü monitörlerden takip etmektedirler. Sırası gelen hasta bu ekran yardımı ile içeriye alınmaktadır

Öncelikli hasta grubu poliklinik kabulünde de öncelikli olarak hizmet almaktadır. Öncelikli olanlar ise kendi aralarında kayıt sırasına göre işleme alınmaktadır.

Acil muayene için başvuran hastalar (randevu alamamış çok ağrısı olan, travma, kaza ve vb.)  ise hafta içi ve hafta sonu hastanemizde bulunan acil kliniğimizde(nöbet kliniği) hasta kayıttan giriş yaptırarak yönlendirilir.

Muayeneden sonra herhangi bir işlem için randevu vermek gerekiyorsa; hekim randevuyu belirler ve verilen randevu saati ve günü hasta ile paylaşılır.

Muayeneden sonra sevk işlemi var ise gerekli sevkler yapılır.

Hastanemizde Hizmet Veren Uzman Poliklinikleri

 Uzman polikliniklerimize direkt randevu alınamamakta olup diğer kliniklerden yapılan ön muayeneden sonra gerekirse bu kliniklere yönlendirme yapılmaktadır.

**Pedodonti Polkiniği: Çocuk hastalarımıza hizmet veren poliklinikler.

**Endodonti Polikliniği: Kanal ve dolgu tedavilerinin yapıldığı poliklinik.

**Protez Polikliniği: Protezlerin yapıldığı poliklinik.

**Diş Eti Hastalıkları(Periodontoloji) Polikliniği: Diş eti hastalıklarının teşhis ve tedavisinin yapıldığı poliklinik.

**Ortodonti Polikliniği: Diş çapraşıklıkları ve çene bozukluklarının teşhis-tedavi yapıldığı poliklinik.

Tetkik İstemi ve Tedavi

Diş hekimi hastaya teşhis koyabilmek için gereken durumlarda tetkik isteyebilir. Bu tetkikler otomasyon programı aracılığıyla hekim tarafından istenir.

Hastaya periapikal/panoramik röntgen çekimi yapılacak ise; hekim isteği sistemden yapar ve katlarda bulunan periapikal/panoramik röntgen odalarında çekimini gerçekleştirir. Çekim sonrasında sonuç hekimin ekranına yansır. Hasta ilgili polikliniğe giderek, tetkik sonrası muayenesini devam ettirir.

Muayene ve tedavi yapılan her hasta sonrası diş üniti ve kullanılan ekipmanların dezenfeksiyonu/sterilizasyonu sağlanır Tüm muayene  ve tetkik süreçlerinde hasta mahremiyetine özen gösterilir.

Poliklinik Bekleme Alanları

Hastaların muayene ve tetkik işlemlerini gerçekleştirecekleri zamana kadar vakit geçirebilecekleri bekleme alanları her alanda oluşturulmuştur. Ayrıca yaşlı ve engelli hastalar için ayrılan oturma alanlar uyarı levhaları ile belirlenmiştir.Kliniklerde, hasta ve çalışan güvenliğini sağlamak adına teknik birim ve İSG sorumlusu tarafından kontroller yapılarak, tespit edilen uygunsuzluklara karşı gerekli önlemler alınmıştır( Kabloların toparlanması vb.)

Hasta ve yakınlarının faydalanabilmesi adına Hastanemiz Zemin ve 1. Katlarında  standartlara uygun bebek bakımı ve emzirme odası bulunmaktadır.

Hastanemiz Ana Girişte Ve Engelliler girişinde hastalarımızın yararlanması için iki adet tekerlekli sandalye bulundurulmaktadır. Ayrıca Hastanemizin tüm katlarında bay-bayan engelli hastalarımızın yararlanabilmesi için engelli lavaboları bulunmaktadır.

Mesai dışında hizmete erişim

Hastanemiz de entegre poliklinik  hizmeti verilmektedir. . Poliklinikler,  08:00—17:00 saatleri arasında hizmet vermektedir. Saat 08:00 ve 08:00 arasında(24 saat kesintisiz) ACİL POLİKLİNİK hizmeti verilmektedir. Hafta sonları ise yine 08:00—16:00 ve 16:00—08:00 saatleri arasında (24 saat kesintisiz) ACİL POLİKLİNİK hizmeti verilmektedir. Bu kapsamda tüm diş hekimleri acil işlemler olarak tanımlanan;trafik kazası, travma , düşme vb. benzeri acil adli vakalar ile alveolit (çekim yeri iltihabı), akut ağrı, çene kırıkları, akut abse müdahalesi, kanama müdahalesi vb. şikayetleri ile başvuran hastalara acil tıbbi müdahaleyi yaparlar.

Yaşlı ve Engelli Hastalar

Hastanemizde engelli ve yaşlı hastaların hizmet alma önceliği vardır ve fiziksel düzenlemeler mevcuttur. Yatan hasta katlarımızda engelli kişilerin kullanımına yönelik hasta odalarımız, hastane genelinde tuvaletleriniz bulunmaktadır. Asansörlerimizde sesli yönlendirme(kat  bilgileri) mevcuttur. Ayrıca hasta karşılama ve yönlendirme elemanları, engelli ve yaşlı hastalara eşlik ederek hizmet almalarını kolaylaştırmaktadır. Otoparkta engelli kişilere ayrılmış park alanları mevcuttur.

Hasta Kayıt ve Klinik hizmetleri sırasında; acil vakalar,

  • ağır özürlü raporu bulunan engelliler,
  • hamileler,
  • 65+ yaşlılar,
  • 7 yaşından küçük çocuklar,
  • gaziler ve şehit yakınları,

                  ü adli vakalar, öncelik hakkına sahiptir.

Tercümanlık hizmetleri

Tercümanlarımız Türkçe bilmeyen Arap Kökenli hastalarımız için Hasta Kayıt Birimi yanında hizmet vermektedir.  

İbadethane

Hasta ve yakınlarımız için düzenlenen ibadethane Bodrum katta olup,  abdesthane, kitaplar, tespih, başörtüsü vb. bulunmaktadır.

Güvenlik

Hastanemizde 24 saat güvenlik hizmeti(kamera ve güvenlik görevlisi olarak) verilmektedir. Gerekli durumlarda güvenlik görevlilerine başvurabilirsiniz.

Hasta Hakları  Birimi

Hastanemize başvuran hastalarımızın ve yakınlarının rahatlıkla erişebilmesi, sorunlarını anlatabilmesi, yerinde çözüm bulabilmesi, bilgi alabilmesi amacı ile  binamızın giriş katında Kliniklere yakın alanda Hasta Hakları Birimimiz hizmet vermektedir. Hasta Hakları Birimimize yapılan başvurular Hasta Hakları Birim Sorumlusu tarafından değerlendirilmekte ve incelenmesi değerlendirilmesi sonuçlandırılan başvurular ile ilgili gerekirse iyileştirmeler yapılmaktadır. Hasta Hakları Birimi Sorumlusu, Hastanede yaşanabilecek hasta hakları ihlalleri ile bunlara bağlı ortaya çıkan sorunların önlenmesi, sağlık hizmetlerinin hasta memnuniyetine uygun ve insan onuruna yakışır biçimde sunulması ve sağlık hizmetlerinin kalitesinin arttırma ilkesi ile çalışmaktadır. Bu kapsamda;

Başta çocuklar ve engelliler olmak üzere tüm hastaların danışmanlığını yapmak.

Başvuruları almak, ilk görüşmeyi yapmak, hasta hakları başvuru formunu doldurmak, başvuru sahibine bilgi vermek, danışmanlık yapmak.

Ulaşan şikâyetleri belirtilen süre içerisinde incelemek.

Şikayetleri mümkün olduğunca yerinde çözmek.

Hastaların eleştiri ve önerilerini dinlemek.

Hasta hakları uygulamalarını geliştirmek için çalışmalar yaparak kurula sunmak.

Görüş ,öneri ve şikayetlerini, ne şekilde, kimler, hangi birimler aracılığıyla ya da hangi araçları kullanarak yapabilecekleri gibi konularda hasta ve hasta yakınlarını bilgilendirmek.

Öneri Paylaşım kutularından çıkan bildirimlerin takibini yapmak .

.Hasta hakları ihlali nedeniyle kusurlu bulunan ve idareye bildirilen çalışan hakkında ilgili mevzuata göre idare tarafından yapılan işlemin sonucunu resmi olarak başvurana bildirmek.

.Tüm işlemlerde gizliliği sağlamak ilkeleri ile hareket etmektedir.

Görüş, Öneri ve Şikayetlerin Alınması

Hastanemizde, hasta ve hasta yakınlarının görüş ve önerilerini bildirmeleri için giriş katında, 1. ve 2. kat ta olmak üzere üç adet Öneri Paylaşım Kutusu bulunmaktadır. Hasta ve hasta yakınları isterlerse web ortamında da görüşlerini bildirebilmektedirler. Ayrıca tüm öneri paylaşımları direkt Hasta Hakları Birimi aracılığı ile de yapılabilmektedir. Öneri Kutuları aylık periyotlar ile değerlendirilip kayıt altına alınmaktadır.  İletişim bilgilerini bırakan/yazan tüm hastalara geri dönüş yapılmaya çalışılmaktadır.

Hasta Geri Bildirim Anketleri

Hastalara, Sağlık Bakanlığı Kalite Ve Akreditasyon Dairesi Başkanlığı tarafından yayımlanan Hasta Memnuniyet Anketleri seti uygulanmaktadır. Anketler aylık periyotlar halinde, Hastanemize gelip tedavi olduktan sonra yüz yüze yöntemle Hasta Hakları Sorumlusu tarafından yapılmakta ve anketlerden elde edilen veriler ışığında gerekirse iyileştirme faaliyetleri yapılmaktadır.

Hasta ve Hasta Yakınlarının Bilgilendirilmesi

Ayaktan ve yatan hastalar ilgili hekim(işlemi yapacak hekim) tarafından hastanın genel durumu, tedavi süreci, bakım ve uygulamaların seyri, yapılması planlanan her türlü tıbbi müdahale konusunda sözlü olarak bilgilendirilir. Hasta ve hasta yakınının bilgilendirilmesi sırasında hasta mahremiyetine riayet edilir.

Hasta güvenliğini olumsuz etkileyen istenmeyen olayların meydana gelmesi durumunda, hasta ve hasta yakını ilgili hekim ve diğer sağlık çalışanları tarafından hasta mahremiyetini göz önünde bulundurarak bilgilendirme yapar. Bilgilendirmenin yapılış şekli hekim tarafından belirlenir (yüz yüze, telefonla). İlgili hekim bilgilendirmeden sonra her hangi bir olumsuz durumla karşılaşmamak için güvenlikten, diğer hekim ve sağlık çalışanlarından yardım alabilir.

Tedavisi tamamlanan hasta ve/veya hasta yakınlarına; hastanın kullanacağı ilaçlar, tedavi sonrasında dikkat edeceği hususlar, gerektiğinde bilgi almak için iletişime geçeceği hekim ve gerekli görülen tüm diğer konularda bilgilendirmeler(bilgilendirme broşürleri, onam formları, hekim iletişim bilgileri vb. materyallerle) klinik hekimi ve  çalışan yardımcı personel tarafından yapılır.

Hasta Rızasının Alınması

Hastanemizde, tüm hastalara her türlü tıbbi müdahale öncesinde sözlü olarak bilgilendirme yapılıp rızası alınmaktadır. Bilgilendirme, kliniklerde işlem öncesi ilgili hekim tarafından sözlü olarak yapılmakta ve yazılı olarak ta iki nüsha şeklinde alınarak imzalatılmaktadır(bir nüshası hastaya bir nüshası hastane arşivine).

Alınan bilgilendirme ve onam formları ana başlıkları aşağıdaki ana başlıklar göz önünde bulundurularak hazırlanmıştır.

o İşlemin kim tarafından yapılacağı

o İşlemden beklenen faydalar

o İşlemin uygulanmaması durumunda karşılaşılabilecek sonuçlar

o Varsa işlemin alternatifleri

o İşlemin riskleri ve komplikasyonları

o İşlemin tahmini süresi

o Kullanılacak ilaçların önemli özellikleri

o Hastanın sağlığı için kritik olan yaşam tarzı önerileri

o Gerektiğinde aynı konuda tıbbî yardıma nasıl ulaşabileceği

o Hastanın adı, soyadı ve imzası

o İşlemi uygulayacak hekimin adı, soyadı, unvanı ve imzası

o Rızanın alındığı tarih, saat vb.

Engelli hastalarda bilgilendirme yapılırken hastanın engel durumu göz önünde bulundurularak bilgilendirme yapılır. Zihinsel engelli hastalarda bilgilendirme ve onam hasta yakınları aracılığı ile yapılır. Görme engelli hastalarda ise onam formundaki bilgiler hastaya okunur ve imza hasta yakınına ya da hasta yakını nezaretinde hastaya attırılarak kayıt altına alınır.

Hasta Mahremiyeti

Hastanemizde, hizmet sunumu sırasında hastaların ; fiziksel, psikolojik ve sosyal mahremiyetine özen gösterilir. Her türlü sağlık hizmeti sırasında, ilgili sağlık çalışanı ve hasta yakını (hastanın onayı dahilinde) dışındaki kişilerin ortamda bulunması engellenmeye çalışılmaktadır. Kliniklerimizde, iki hastanın birbirini fiziksel olarak görmeyecekleri şekilde orta bölme düzenlemesi bulunmaktadır.

Hastalara sağlık hizmeti verirken kültürel ve manevi değerleri dikkate alınır. Sağlık hizmeti uygulamalarını etkilemeyecek şekilde hastaların kültürel ve manevi değerleriyle alakalı istekleri dikkate alınır.

Teşhis ve tedavi süreçleriyle ilgili bilgi ve belgeler hasta ve hasta yakını (hastanın onayı dahilinde) dışında kimseyle paylaşılmaz. Sağlık çalışanları arasındaki tıbbi bilgi akışı sırasında da hastanın bilgi mahremiyeti göz önünde bulundurularak gerekli hassasiyet gösterilmektedir.

Adli bir olay sebebiyle ilgili mercilerin istediği tüm bilgi ve belgeler hasta mahremiyeti gözetilerek bilgi iletimi sağlanmaktadır.

Araştırma ve deneysel çalışmalara katılım veya herhangi bir sebeple hastaya ait veri, bilgi ve materyallerin kullanımı durumunda ise hastaya gerekli bilgilendirme yapılarak/ hasta rızası alınarak işlem gerçekleştirilmesi yönünde çalışanlara bilgilendirme yapılmaktadır.

Hukuksal bir engel yoksa hasta, bakım süreci ile ilgili tıbbi kayıtları hizmet sırasında ya da hizmet sonrasında inceleyebilir. Hasta yakınlarının tıbbi kayıtlara ulaşması hastanın onayına bağlıdır. Zihinsel engelli hastalar ile çocuk hastalarda yasal temsilcilerine bilgilendirme yapılabilir. Hasta bilgi ve belge talebini yazılı olarak ilgili birimlere bildirmek zorundadır. Telefonla, e mail ortamında, postayla bilgilendirme yapılamaz.

Hastanın, sosyokültürel özellikleri nedeniyle gündeme getirdiği mahremiyete ilişkin farklı algı ve beklentilerin dikkate alınması gerektiği ile ilgili uyarı ve bilgilendirmeler yapılarak böyle bir talep karşısında özen gösterilmesi gerekliliği/zorunluluğu tüm çalışanlara duyurulur. Hekim Seçme Hakkına Yönelik Uygulamalar

Hastanemizde, 2008 den beri Hekim Seçme Hakkı ile ilgili düzenleme vardır. Tüm hastalarımız hizmet veren hekimlerden istediğine muayene(182 MHRS Randevusu ile) olabilir ve tedavisini yaptırabilir. Bu haktan yararlanırken hastalar sorumluluklarını yerine getirmekle yükümlüdür. Kurumumuz web sayfasında hekimlerimiz ve ihtisas alanları yer almaktadır. Hastanemiz randevulu çalıştığından dolayı Hekim Seçme Hakkını randevusuz geldiği durumlarda kullanamayabilir çünkü kapasite doluluğu ile karşılaşabilir. Bu durumda ancak acil(nöbet) kliniğinden yardım alabilir.

Hasta Ziyaretleri ve Refakatçiler

Hastanemizde yatacak olan hastalar için, ziyaret saatleri ve kuralları belirlenmiş olup servise yatan hastalara duyurulmaktadır. Aynı şekilde eğer yatışı olacak hasta için refakatçi gerekiyorsa refakat işlemleri ve kuralları da ayrıca belirlenmiştir.  Ziyaret ve refakatçi kuralları ayrıca ilgili talimatlarda ayrıntılı olarak belirtilmiştir.